Vi jobber hver dag for å gi våre kunder gode opplevelser i møte med oss. Vi er derfor svært ydmyke og ikke minst veldig stolte over at Kraftriket var i toppen i forhold til score på «kundebehandleren», og fikk pallplass med sin 2. plass i kundeserviceprisen for energibransjen!
En svært fornøyd kundesjef i Kraftriket, Jorunn Rosendal, forteller at god kundeservice er det Kraftriket setter aller høyest. – God kundeservice betyr at du slipper lange telefonkøer og mange dagers ventetid før du får svar fra oss. I tillegg skal vi gjøre strøm forståelig for våre kunder slik at kundene blir godt ivaretatt, sier Rosendal.
Kundesjef i Kraftriket, Jorunn Rosendal.
Spesielt hyggelig etter et krevende år
Rosendal forteller at pallplass i kundeserviceprisen er den beste tilbakemeldingen de kunne få etter en ekstrem vinter. – Siste året har vært tøft med enormt stor pågang på grunn av skyhøye strømpriser og mange fortvilte kunder. I perioder har vi ikke hatt mulighet til å ta unna alle henvendelser, og våre ansatte har mer eller mindre jobbet «døgnet rundt». Det er derfor ekstra hyggelig at vi får denne bekreftelsen fra våre kunder, sier Rosendal.
Fortsetter arbeidet for best kundeservice
Gjennom kundeundersøkelsen har Kraftriket fått mange gode tilbakemeldinger på hva de gjør riktig, og ikke minst hva de kan bli enda bedre på. Kraftriket vil fortsette det kontinuerlige, viktige arbeidet for at selskapet skal bli «best i klassen» på kundeservice. Rosendal sier at hun er svært stolt over sine kunderådgivere, og at det gode resultatet ikke hadde vært mulig uten den gode jobben som gjøres – hver eneste dag.
Populær kundeundersøkelse i mange bransjer
Helt siden 2007 har SeeYou i samarbeid med Confex arrangert og gjennomført Kundeserviceprisen. Undersøkelsen Kundeserviceprisen – «Best i test» gjennomføres hvert år og deltakende kundesentre inndeles i klasser etter bransjer. Innsikten hentes inn gjennom 25 kundehenvendelser, fordeles på fire prestasjonsområder og hentes inn gjennom fire måneder.
Her er resultatet fra Kundeserviceprisen 2022 for bransjen energi, hentet fra seeyou.no:
DELTAKER | TOTALRESULTAT | SCORE BESVARTE | SCORE KUNDEBEHANDLEREN |
---|---|---|---|
Polar kraft | 70,7 | 84,2 | 86,9 |
Kraftriket | 69,4 | 86,8 | 88,5 |
Wattn | 63,8 | 79,7 | 84,1 |
NTE Strøm | 57,8 | 80,2 | 81,7 |
Smart Energi | 52,0 | 72,2 | 72,4 |
Gudbrandsdal Energi | 49,2 | 76,8 | 75,8 |
Hafslund | 45,1 | 70,4 | 72,8 |
Lyse Energi | 41,1 | 79,1 | 83,6 |
Fjordkraft | 40,9 | 85,2 | 88,7 |
NorgesEnergi | 38,5 | 80,3 | 80,2 |
LOS | 38,4 | 80,1 | 82,8 |
Trøndelag kraft | 37,7 | 72,6 | 75,4 |
Tibber | 36,9 | 83,9 | 82,2 |
Ishavskraft | 36,1 | 56,4 | 56,9 |
Fortum | 17,4 | 72,7 | 76,8 |
Totalresultatet er resultatet kundesenteret har fått basert på alle 25 henvendelsene gjennom de 4 månedene. Henvendelser uten svar gir 0 i score.
Totalresultat: viser resultatet av alle henvendelsene, også de uten svar.
Score besvarte: viser resultatet av alle besvarte henvendelser.
Score Kundebehandleren: viser resultatet av score for prestasjonene i prestasjonsområdet Kundebehandleren, kanskje det største og viktigste prestasjonsområdet.
Mer om kundeserviceprisen 2022 finner du her.
Våre ansatte har god grunn til å glede seg over det gode resultatet i kundeserviceprisen 2022:
Hønefoss: Jørn, Henriette, Guro og Tom
Valdres: Marte, Gunhild, Jorunn og Marit
Lærdal: Anna og Anne Karin
Vikersund: Sissel og Anita
Stange: Tobias, Lene og Anna
Fannrem: Christine, Mari og Sissel
Ulefoss: Oddvar, Berit og Tone