Nyhet! -Tilpass din egen hjemskjerm

Vi er glade for å introdusere en ny funksjon i appen som lar deg tilpasse din egen hjemskjerm. Nå kan du legge til ditt favorittinnhold, endre rekkefølge, og fjerne det du ikke trenger. Dette gir deg en mer personlig opplevelse, med innholdet som er viktigst for deg lett tilgjengelig. Gå inn i appen og tilpass din hjemskjerm slik du ønsker!

Full kontroll

Med Kraftriket-appen får du enkelt full kontroll over strømforbruket ditt. Du kan se hva strømprisen er  til enhver tid, og du har enkel oversikt over alle fakturaene dine.

Med tjenesten LIVE kan du se hva strømforbruket ditt er i sanntid og du kan få varsling dersom strømforbruket ditt er høyt.

Dette er Kraftriket-appen:

Lang #01 - Kraftriket 1-1

Lad elbilen smartere

Smartlading er en tjeneste som gir deg lavere ladekostnad, fordi vi sørger for å lade bilen din de timene som har rimeligst strømpris.

Smartlading styres enkelt fra Kraftriket-appen, og du setter selv tidspunkt for når bilen skal være ferdig ladet, og hvor mye batteriprosent den skal ha.

Les mer
forbruk

Strømforbruk

 

Full oversikt over eget strømforbruk. Med kunnskap om når du bruker strøm kan du med enkle grep redusere strømkostnaden din.

live

LIVE

 

Følg strømforbruket ditt i sanntid og få full kontroll med tjenesten LIVE i Kraftriket-appen!

Les mer
app faktura

Faktura

 

Gir deg til enhver tid oversikt over alle dine fakturaer, både ubetalte og betalte.

 

app

Min Side

 

Gir deg oversikt over kundeforholdet ditt og tilgang til dine samtykker. Du kan enkelt administrere avtaleforholdet ditt.

Ofte stilte spørsmål

Innlogging

  • Hvordan logger jeg inn?
    Du har to alternativer:
    1. Logg inn med mobilnummer. Du får tilsendt engangskode som du legger inn.  Engangskoden er gyldig i 5 minutter etter at du har mottatt den
    2. Du oppgir ditt kundenummer og din pin kode. Kontakt oss så for du oppgitt din pin kode om du har forlagt den
  • Jeg har flere kundenummer, hvordan logger jeg på?
    Om du har flere kundenummer må du logge inn med kundenummer og pinkoden for hvert av abonnementene. Kontakt oss så får du oppgitt dine pinkoder.
  • Jeg mottar ikke engangskode
    Jeg har lagt inn mitt mobilnummer og mottar ikke engangskode. Det er den som står registrert med strømabonnementet hos oss som må legg inn mobilnummeret sitt. I noen tilfeller kan det være en annen i husstand som står med registrert mobilnummer, og da vil du ikke motta engangskode. I andre tilfeller kan det være at vi ikke har det nyeste mobilnummeret på deg. Kontakt oss så ordner vi dette for deg.

Generelle spørsmål

Strømpris

Forbruk

  • Hvordan kan jeg velge hvilket anlegg jeg vil se strømforbruket på?
    Under hovedsiden på menyen forbruk vises anlegget du får informasjon om øverst i bildet. Har du flere anlegg sveiper du til venstre så får du se neste. Går du inn på forbruk endrer du anlegg øverst med å velge det anlegget du ønsker forbruket på ved å velge det fra nedtrekksmenyen
  • Hvorfor ser jeg ikke strømforbruket for hele året?
    Du får presentert strømforbruket fra det tidspunktet du ble kunde av Kraftriket. Fra januar 2020 fikk Kraftriket ny database og har ikke eldre forbrukstall enn det. Om du ønsker å se mange år tilbake anbefaler vi at du logger deg på Min side for ditt nettselskap.
  • Hva viser strømkostnad?
    Strømkostnad viser kun forbruk av strøm, i tillegg kommer eventuelle månedlig beløp og nettleie.
  • Hvorfor ser jeg ikke mitt LIVE-forbruk?
    For å få tilgang til LIVE må du bestille tjenesten i appen. Gå inn på Produkter for å lese mer om tjenesten og bestilling.
  • Hvorfor viser appen strømforbruk ved strømbrudd?
    Strømforbruk mottar vi fra netteierne på strømmålere. Når strømbrudd inntreffe, stipulerer netteiere et forventet strømforbruk selv om du har vært uten strøm. Forbruket vil bli korrigert og appen vil vise korrekte verdier når vi mottar disse fra netteierne.  

LIVE

  • Hva er LIVE?
    LIVE er en ny tjeneste i Kraftriket-appen som gjør at du kan følge strømforbruket ditt i sanntid. Med LIVE kan du få bedre kontroll over strømforbruket slik at du kan gjøre tiltak for å redusere strømregningen din.
  • Hvorfor ser jeg ikke mitt LIVE-forbruk?
    For å få tilgang til LIVE må du bestille tjenesten i appen. Gå inn på Produkter for å lese mer om tjenesten og bestilling.
  • Hvor finner jeg LIVE?
    LIVE tjenesten finner du under Forbruk i Kraftriket-appen. LIVE vil også være synlig under Produkter i appen.
  • Hvordan får jeg LIVE?
    For å få tilgang til LIVE må du ha en sanntidsmåler, en enhet som kobles til strømmåleren din. Du må kontakte ditt nettselskap for åpning av HAN-porten i strømmåleren din for at LIVE skal fungere.
  • Kan LIVE enheten brukes utendørs?

    LIVE enheten er i utgangspunktet ment for innendørs bruk, og den bør heller ikke monteres i direkte sollys, da det kan redusere enhetens levetid.

    MERKNAD! Tester vi har gjort viser at LIVE enheten kan fungere fint utendørs, men da inne i et tørt miljø i et lukket kabinett eller strømskap. Vi kan imidlertid ikke anbefale dette, da enheten ikke har vanntett klassifisering og leverandøren dermed ikke har garantiansvar for bruk utendørs. Montering av enheten utendørs gjøres dermed på kundens egen risiko
  • Hva koster LIVE?
    Sanntidsmåler - KAMPANJE: Sanntidsmåler: kr 1,- (Ordinær pris 699,-). Månedsabonnement: kr 39,- per måned – første 3 mnd gratis. Frakt: kr 99,- kommer i tillegg.

Vi setter stor pris på DIN tilbakemelding

Vi vil gjerne høre fra deg og hva du synes om vår app. Gi oss din tilbakemelding gjennom kontaktskjema i appen. Vi gleder oss til å høre fra deg!