Hold strømkostnadene nede med Kraftriket
Det finnes mange gode løsninger som hjelper deg med å holde strømkostnadene nede. Les om dine kundefordeler hos Kraftriket.
Vi går inn i en tid der vi har behov for mer strøm, blant annet til oppvarming. Samtidig stiger strømprisene i takt med behovet. Vi i Kraftriket kan tilby flere gode løsninger som hjelper deg med å holde strømkostnadene nede.
Lavere kostnader med Smart Strømstyring
Det kan være penger å spare på å bruke strømmen smartere. Med et smart strømstyringssystem i hjemmet ditt kan du være trygg på at strømmen brukes når strømprisene er på sitt laveste.
Smart Strømstyring er en tjeneste som lar deg spare både energi og penger uten å være ekspert på spotpriser, nettleietariffer og lastbalansering. Med automatisk styring av temperatur og oppvarming av varmtvann, vil komforten ivaretas og kostnadene reduseres.
I tillegg hjelper Smart strømstyring deg med å holde nettleiekostnadene nede ved å sørge for at du ikke går over på neste nettleietrinn. Du kan også være trygg på at hovedsikringen ikke overbelastes.
Varmepumpe – et godt valg for det norske klimaet
En god varmepumpe gir behagelig inneklima og er en smart investering for hjemmet ditt. Med en varmepumpe kan du redusere energibehovet da du får inntil fem ganger mer varme for pengene sammenlignet med elektrisitetsfyring.
Bedre luftkvalitet og en jevn oppvarming er to andre viktige fordeler. En bonus er at varmepumpen fungerer godt om sommeren også, siden den da kan brukes som aircondition/kjøling.
En luft-til-luft-varmepumpe, som er den vanligste varianten, har en utedel og en innedel. Utedelen henter varmeenergi fra uteomgivelsene, og innedelen avgir varme innendørs. Modeller med kraftige kompressorer kan produsere varme selv om temperaturene kryper helt ned til 30 minusgrader ute. En varmepumpe er derfor et godt valg for det norske klimaet.
Hva slags varmepumpe som passer for den enkelte bolig, kan variere. Derfor bistår vi gjerne med rådgivning tidlig i prosessen, slik at du kan være trygg på å ha tatt et riktig valg for ditt hjem.
Økende interesse for elbilladere etter «stikkontakt-forskrift»
I 2022 kom det nye regler for elbillading i hjemmet, da den forskriftsmessige standarden for lavspenningsinstallasjoner, NEK 400, kom i revidert utgave. Kort fortalt betyr endringen at det ikke lenger er tillatt å installere jordet husholdningskontakt til bruk for lading i hjemmet. Lading med vanlig stikkontakt anbefales heller ikke som følge av brannsikkerheten.
Interessen for trygge elbilladere til hjemmet har vokst siden dette. Kraftriket har god kunnskap om ladere for både privat- og bedriftsmarkedet, og vi har de siste årene opplevd økt trykk fra kunder som ønsker elbillader ferdig montert.
Noen ting må på plass før en elbillader kan installeres hjemme eller på kontoret. Blant annet er strømtilførsel et spørsmål som går igjen. Dersom det er ønskelig med flere ladere på samme kurs, hjelper vi gjerne kunden med å tilrettelegge for dette.
I en tid med trangere økonomi for de fleste, opplever vi i tillegg at stadig flere ønsker elbillader på avbetaling. I Kraftriket er vi glade for å tilby rentefri delbetaling. Dette betyr at du som kunde ikke må ut med en stor engangssum når du kjøper lader, og at det blir enklere å raskt få på plass en trygg lader i hjemmet.
Elsykkel og robotgressklipper på avbetaling
Som strømkunde i Kraftriket kan du kjøpe elsykkel og robotgressklipper hos din lokale forhandler - nedbetale produktet over strømregningen din hos oss. Kontakt oss gjerne dersom du vil vite mer.
Her kan du lese mer om ordningen med elsykkel - og her kan du lese mer om ordningen med robotgressklipper.
Tilbudet kan variere ut ifra hvor i landet du er bosatt.
Se når strømmen er rimeligst i Kraftriket-appen
I Kraftriket-appen har du blant annet full kontroll over strømforbruket ditt. Du kan se hva strømprisen til enhver tid er, og du har full oversikt over fakturaene dine. I tillegg får du hver dag varsling om hvordan strømprisen utvikler seg det neste døgnet.
Vårt mål er at kundene skal få god hjelp til å planlegge strømforbruket sitt – og at appen faktisk hjelper kunden i hverdagen.
Kundeservice - et prioritert område
Visste du at Kraftriket er blant de beste i strømbransjen på kundeservice? Kraftrikets kundesenter består av 16 medarbeidere fordelt på lokalkontorer over hele Sør-Norge.
Dersom du lurer på noe om strøm eller ønsker å snakke med en kunderådgiver er du alltid velkommen til å ta kontakt med oss på mail, chat eller telefon. Kunderådgiverne våre er eksperter på Kraftrikets produkter, og kan tilby god hjelp og rådgivning i forhold til hva som kan lønne seg for ditt hjem.
Lurer du på noe?
Kraftriket tilbyr flere gode løsninger som hjelper deg med å holde energikostnadene nede.
Har du spørsmål om hva slags løsninger som kan være aktuelle for ditt hjem?
Kundesenteret vårt hjelper deg gjerne, og du treffer våre rådgivere på både telefon, mail og chat.