Gratulerer som LIVE-kunde, du har gjort et smart valg!

Koble opp Eco LIVE

Du har mottatt din Eco enhet og skal koble den til din strømmåler:

Gå inn på Forbruk i Kraftriket-appen, åpne LIVE og velg Koble til Eco. Følg videre bruksanvisning i appen for koble til Eco.

Se film under som viser oppkobling av Eco wifi. Kontakt oss om det er noe du lurer på.

Oppkobling av Eco wifi - steg for steg

Ofte stilte spørsmål og svar

  • Trenger Eco egen strømtilførsel?
    Eco trenger strøm for å settes opp. Bruk USB-kabelen som følger med esken for å koble til egnet strømkilde, f.eks PC. Strømmen kan kobles fra når tilkoblingen er ferdig.
  • Hvorfor får jeg ikke scannet QR-koden?
    Det kan være at kamera er for nærme, eller at det er for dårlig lys. Prøv igjen og hold kameraet litt lenger unna QR-koden og/eller med mer lys.
  • Hvordan nullstille Eco?
    Hold inne reset-knappen i 5 sekunder, til LED-lyset på forsiden blir grønt. Reset-knappen finner du mellom USB- og nettverksinngangen bak på enheten. Hvis du nullstiller Eco-enheten er det viktig at du også nullstiller Eco i appen. Det gjør du ved å gå inn på Min side > Eco enheter og sletter enheten ved å klikke på søppelboksen.
  • LED-lyset har slukket?
    Dette er helt normalt. Alt er som det skal og enheten sender data (gitt at den er koblet til strømmåler, og satt opp mot et trådløst nettverk eller via 4G mobil)
  • LED-lyset blinker gult?
    Normal atferd når Eco lades opp. Den kan trenge opp mot 30 minutter ladetid etter å ha blitt kobler til strømmåleren, men som regel går det ganske fort. Når den er ladet opp, slukker lyset for vanlig drift.
  • LED-lyset blafrer blått?
    Kilden forsyner ikke Eco med nok strøm under oppsett. Prøv en annen strømkilde.
  • Hvorfor lyser LED-lyset konstant rødt?
    Dersom LED-lyset lyser konstant rødt betyr det at Eco ikke har blitt koblet til det trådløse nettverket. Prøv å nullstille Eco og koble til på nytt.
  • Hvorfor blinker LED-lyset rødt?
    Dersom LED-lyset blinker rødt betyr det at Eco prøver å koble seg til nett, men ikke lykkes. Prøv å nullstille Eco og koble til på nytt.
  • Støtter Eco 5GHz nettverk?
    Nei, Eco støtter kun 2.2 GHz nettverk. Har du 5GHz må du legger til nettverket manuelt.
  • Svak forbindelse over Wi-Fi?
    Som oftest er dette i forbindelse med at sikringsskapet er langt unna trådløs nettverksruter (f.eks. utendørs) eller ved mangel på dekninin inni sikringsskap. Vi anbefaler da at Eco plasseres uten for sikringsksapet, gitt at den står beskyttet mot vær og vind.
  • Hvordan bytte trådløst nett?
    For å bytte trådløst nett må Eco nullstilles og settes opp på nytt. For å nullstille Eco må du holde inne reset-knappen i 5 sekunder, til LED-lyset på forsiden blir grønt. Reset-knappen finner du mellom USB- og nettverksinngangen bak på enheten. Viktig at du gir oss beskjed hvis du nullstiller Eco slik at vi også får oppdatert fra vår side.
  • Hvem er produsent av Eco?
    Det er Hark Technologies som utvikler Eco.

Kontakt oss

anonym

Bente Randmæl

Kundekonsulent, Tynset

+47 322 27 158

bente.randmael@kraftriket.no